måndag 5 augusti 2013

Guldkusten

 
Ikväll har jag varit och hälsat på min mormor i Halmstad. Hon är imponerande 91 år gammal and still going strong. Eller ja, det var en sanning med modifikation eftersom hon det senaste året fått stå ut med alla möjliga sorters krämpor den stackarn. Hon är dock helt klar i tankarna och verkligen helt underbar att umgås med. Älskar när hon berättar historier om hur det var förr, saker hon gjort och upplevt. Det är ju snart hundra år, tänk vad mycket hon fått vara med om.  
 
Det blev en liten snabbvisit då det inte var planerat alls, och det tar ju sin lilla tid att köra (bor i södra Skåne). Ett litet restaurangbesök hann vi i alla fall med innan vi åkte hem, min lilla mamms och jag. Pui Pui, en supermysig restaurang som ligger på gågatan i centrala Halmstad. Skojar inte när jag säger att det är den godaste plankan jag ätit i hela mitt liv, MUMMA! 
 
Fin, glad och mysig mamma
Stämningsbild
Beställde isvatten, fick in detta! Kände mig som världens lyxtjej
Sweet!