tisdag 1 oktober 2013

Master

En av många regnbågar jag såg igår
Ego
Vacker solnedgång i hamnen
Svanfamiljen

Kvällen spenderades i hamnen där älskling har sin båt. Till helgen är det dags att lyfta upp dom på land inför vintersäsongen och det kräver lite förberedelser. Det största projektet var att lyfta av masten, verkligen en hel vetenskap för sig. Det gick dock förhållandevis smidigt och nu är allt klart för torrläggning (eller vad man nu säger på båtspråk).

På väg ner till hamnen såg jag tre(!!!) regnbågar, har aldrig sett så många på en och samma gång. Kände mig lite som killen i det där Youtube-klippet nivet, "dubbel rainbow", haha. Och väl när vi stod och höll på att surra upp masten kom det fram en jättenyfiken svanfamilj ända fram till båten och ville hälsa. Så himla mysigt :)

Kvällen tänker jag tillägna Dr. who (bästa serien!) ätandes jordgubbar. Kan inte ens tänka mig en bättre tisdagskväll. Hoppas ni har det lika bra!

Kram